stage 1 حسن باقرزاده خجسته

منوی اصلی سايت
گفتگوها
شما یک‌بار از اصطلاح ژئومديا در دنياي امروز صحبت کردید، تعریف علمی آن چيست؟ ژئومديا اصطلاحي برگرفته از ژئوپلتيك است. در ژئوپلتيك، جغرافياي انساني، اقتصادي، سياسي و... در تصميم‌هاي مهم جهاني نقش دارد. مثلا شما نمي‌توانيد
چرا زن‌های انگلیسی مسلمان می‌شوند؟ چند سال پیش مقاله‌ای انگلیسی منتشر شد با این عنوان كه «چرا زن‌های انگلیسی مسلمان می‌شوند؟» پژوهشگر این مقاله نوشته بود كه من یك زن جوان انگلیسی و اهل تمام سرگرمی‌های امروزی جوانان انگلیسی هستم. در ضمن به كارهای ...
در عصر «ژئومدیا» که دکتر حسن خجسته از آن یاد می‌کند؛ قدمی از امپریالیسم رسانه‌ای هم فراتر رفته ایم. حالا دیگر رسانه‌ها در تصمیم گیری‌های مهم جهانی تأثیر مستقیم دارند
اتحاديه بين‌المللي راديو‌هاي قرآني و اسلامي نقطه‌ اتصال قطره‌هاي جدا از هم است
معاون صدای جمهوری اسلامی ايران با اشاره به تشابه رسانه و منبر در انتقال مباحث ديني بر شناخت حقيقت ذاتي رسانه براي انتقال پيام تاكيد كرد.
گفت‌وگو با معاون صدا: گاه بسيار دير از برگزاري جشنواره‌هاي جهاني راديو مطلع مي‌شويم
به گفته‌ي‌ خجسته استراتژي‌هاي بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي جديدي تكنولوژيكي و توسعه حوزه‌هاي نظري در راديو ديگر مباحثي است كه به حل بحران ريزش مخاطب در راديو منجر مي‌شود.
دکتر حسن خجسته، معاون صدا سازمان صدا و سیما، در سالروز 68 سالگی تولد رادیو در ایران در دفتر ساده خود در ساختمان شیک شهداء رادیو میزبان خبرنگار مهر شد تا با رویی گشاده از راه‌اندازی دو شبکه رادیویی جدید بگوید و بگوید آسمان پرستاره رادیو را با هیچ چیز عوض نمی‌کند.
او را يك <رفرميست> در سازمان صدا و سيما مي‌خوانند. پس از گذشت دو دهه فعاليت در راديو كه موجب سفيد شدن موهايش شده، هنوز به دنبال انجام اصلاحات در عرصه راديوست. شايد بتوان درخشان‌ترين حركت وي در دوران مديريتش بر عرصه راديو را گسترش شبكه‌هاي راديويي و افزايش آنها از دو شبكه به هشت شبكه دانست. از سوي ديگر وي مدت‌هاست كه به دنبال افزايش سطح كيفي راديو به عنوان يك رسانه ملي بوده و در اين راه نيز به موفقيت‌هاي چشمگيري دست پيدا كرده است.
دکتر حسن خجسته معاون صداي صدا و سيما يا به عبارتي مدير 15 شبکه راديويي موجود، تحصيلکرده چندرشته يي است.
برگزاري همايش هايي نظير تجليل از پيرغلامان اهل بيت از سوي رسانه چه تعريفي مي تواند داشته باشد؟ آيا رسانه موظف است فرهنگ سازي در زمينه هاي مذهبي يا هر حوزه ديگري را منعکس کند يا اين که به عنوان متولي فرهنگ مي تواند در اين عرصه قدم بردارد؟ اين پرسشي است که مرد شماره يک راديو ، دکتر حسن خجسته ، معاون صدا مي تواند به آن پاسخ بگويد ، بخصوص اين که راديو در سالهاي اخير در برگزاري همايش ها و جشنواره هاي مذهبي و قرآني پيشرو بوده است
دکتر حسن خجسته معاون صداي صدا و سيما يا به عبارتي مدير 15 شبکه راديويي موجود، تحصيلکرده چندرشته يي است. ديپلم رياضي، فوق ديپلم ادبيات، ليسانس جامعه شناسي، فوق ليسانس مردم شناسي و دکتراي مديريت استراتژيک دارد. پايان نامه اش هم مربوط به زنان است و با ژئوپولتيک و سياست هم آشناست. شايد به جرات مي توان گفت او از معدود کساني است که در جاي خود قرار گرفته. چون با وجود اينکه در حوزه مباحث تئوريک و آکادمي راديو، رسانه و مخاطب در دنيا خيلي کم کار شده او ده ها کتاب و مقاله در اين زمينه ترجمه و تاليف کرده است. معتقد است که راديو بايد به سمت حوزه هاي تخصصي توسعه پيدا کند و تکثر شبکه هاي راديويي در سال هاي اخير محصول دوران مديريت اوست. اين گفت وگو ساعتي پس از افتتاح راديو اينترنتي «ايران صدا» در دفتر وي انجام شد.
حسن خجسته يكى از معدود مديران صداوسيما است كه با نشريات رابطه خوبى دارد و در طول مدت انتشار شرق به مناسبت هاى مختلف وقتش را در اختيار ما قرار داده است. او معلمى است كه اكنون هفت سال است مديريت راديو هاى ايران را در دست دارد. معلمى را كنار گذاشته، اما هنوز همكاران سابق خود را در مشهد به خوبى به ياد دارد و اگر يكى از آنها را در خيابان ببيند فورى مى شناسد. پيش از عيد بود كه به ما وقت مصاحبه داد و دو ساعتى در دفتر او كه در ساختمان جديد راديو در جام جم است با او ديدار كرديم.خجسته دكتراى مديريت استراتژيك دارد و هر سئوالى را حتى آنها كه خيلى ساده و سرراست هستند با مسائل پيچيده نظرى پاسخ مى دهد كه هضم آنها براى صفحه رسانه مشكل است. براى همين از بخشى از سئوال هاى او صرف نظر كرديم و سعى كرديم گفت وگويى بدون تعارفات متعارف راديويى با او داشته باشيم.