منوی اصلی سايت
«رادیو چیست؟» منتشر شد
کتاب «رادیو چیست؟» تألیف دکتر حسن خجسته به صورت گردآوری از مجموعه مقاله‌های نویسنده از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کتاب با شمارگان 1500 نسخه، قیمت 15000 تومان، اندازه رقعی، با 21 عنوان مقاله و 427 صفحه روانه بازار کتاب شده است.

 

 

«رادیو چیست؟» منتشر شد

» سرویس: فرهنگي و هنري - ادبيات و نشر

کتاب «رادیو چیست؟» تألیف دکتر حسن خجسته به صورت گردآوری از مجموعه مقاله‌های نویسنده از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کتاب با شمارگان 1500 نسخه، قیمت 15000 تومان، اندازه رقعی، با 21 عنوان مقاله و 427 صفحه روانه بازار کتاب شده است.

ناشر در یادداشت خود آورده است: اگر چه رادیو در ایران حدود 20 سال دیرتر از زمان رواج آن تأسیس شد اما به دلیل نبود دیگر رسانه‌های گروهی به سرعت جای خود را در میان افراد سطوح مختلف جامعه باز کرد.

دسترسی آسان، هزینه‌های اندک، انتخابی بودن برنامه‌ها برای مخاطب و گسترش قدرت تخیل از جمله ویژگی‌های رادیو برای تبدیل شدن به یک رسانه جذاب بوده است. از آن‌جا که رادیو به رغم ظهور رسانه‌های جدید، نقش و کارکرد خود را از دست نداده و پیشرفت نیز داشته است، به واسطه توانایی انتقال اطلاعات با کمک به گسترش اندیشه توسط شنوندگان، حوزه گفتمانی ایجاد کرده که بر دیگر وجوه رسانه‌یی نیز تأثیرگذار بوده است.

رادیو چیست؟، تئوری گفتمان و رادیو، نام‌گذاری برنامه‌های رادیو، تیپولوژی برنامه‌سازان و برنامه‌ها بر اساس فرم و محتوا، رادیوهای محلی: پاسخی شایسته به هویت‌جویی، مقایسه کارکرد "واقعیت رسانه‌یی" در رادیو و تلویزیون، کارکرد آگهی‌های تجاری در رادیو و تلویزیون از دیدگاه مکتب انتقادی، اثربخشی برنامه‌های رادیو، تأثیر جویباری و سیلابی، کارکردهای رادیو در جنگ، تأثیر تئوری‌های همانندسازی رسانه‌یی در برنامه‌های آموزشی، مناسک رسانه‌یی و الگوی تبلیغاتی دینی در رادیو و تلویزیون، بهره‌برداری بیگانگان از مسائل زنان برای تغییرات فرهنگی در ایران، نویسندگی رادیو و اصول نوشتار رادیویی، رادیو و تئاتر، هویت رادیو، اصول و قواعد نوشته‌های رادیویی، اصول تعیین محتوای رسانه‌های محلی، تئوری وابستگی به رسانه‌ها و کاربرد آن در رادیو، خوف و رجا در رادیو و متن و بینامتن در رادیو به ترتیب عنوان‌های مقاله‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

همچنین نویسنده در مقدمه کتاب اشاره می‌کند که رادیو به ظاهر ساده‌ اما سرشار از پیچیدگی است و در نگاه نخست تنها ترکیبی از کلام، موسیقی و جلوه‌های صوتی را منتقل می‌کند... اما رادیو با تکیه به عنصر صدا جهان را به درون انسان منتقل می‌کند و درست به همین دلیل رادیو رسانه‌ای تفسیرساز اما تفسیرناپذیر است.

کتاب «رادیو چیست؟» با هدف ایجاد زمینه مطالعه دانشجویان و علاقه‌مندان به رادیو تدوین شده است و مجموعه مقاله‌های این کتاب پیش‌تر نیز در پنج کتاب جداگانه با عنوان‌های درآمدی بر جامعه‌شناسی رادیو، مطالعاتی جامعه‌شناختی درباره رادیو، تأملاتی جامعه‌شناختی درباره رادیو، جامعه‌شناسی رادیو و رسانه، و رادیو، مدیریت و جامعه به چاپ رسیده بودند.

بنا به اظهار نویسنده، مقاله‌های کتاب شامل دو نوع بررسی و مطالعه هستند. دسته نخست به مباحث نظری و دسته دوم به مطالعات کاربردی در رادیو مربوط هستند. بخش اخیر نیز خود به دو صورت بررسی تأثیرها و نقش رادیو در سطوح کلان اجتماعی و دوم برای جامعه‌شناسی سازمانی رادیو ارائه شده است.

 http://www.isna.ir/fa/news/92061207396/-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

در همشهری آنلاین مطالب فوق با تصویر روی جلد همراه است، در آدرس زیر:

http://www.hamshahrionline.ir/details/229696  

 

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان