منوی اصلی سايت
حفظ امنيت آنتن راديو به بحث‌هاي فني مربوط است
معاون صدا هم‌چنين خبر داد: مطرح شدن پيشنهاد يكسان‌سازي فركانس هر شبكه‌ي راديويي در كل كشور

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

 

معاون صدا در پي پخش صداي خواننده‌ي زن در برنامه‌هاي صبحگاهي 22 آبان ماه از راديو جوان اظهار كرد: دستگاه‌هاي فرستنده كوچكي آمده است كه در خودروها كاربرد دارد و ممكن است به منظور ارتباط چند خودرو با هم، اين صدا پخش شده باشد كه البته در شعاع محدودي قابل دريافت است. بنابراين مواردي چون ارسال فركانس روي آنتن راديو جوان مطرح نبوده است.

دكتر حسن خجسته درباره‌ي چگونگي حفظ امنيت آنتن در برابر چنين رويدادهايي به خبرنگار سرويس راديو ايسنا گفت: اين كار به بحث‌هاي فني مربوط است.

معاون صدا هم‌چنين در اين گفت‌وگو در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه با توجه به افزايش شبكه‌هاي صدا چه راهكاري براي پيداكردن فركانس اين شبكه‌ها در نظرذ گرفته‌اند گفت: پيشنهاد يكسان‌سازي فركانس هر شبكه در كل كشور مطرح شده است تا مخاطبان هر شبكه با سفر به استان‌هاي ديگر براي گوش دادن به برنامه‌هاي مورد علاقه‌شان دچار سردرگمي نشوند.

حسن خجسته با اعلام اين خبر همچنين اظهار كرد: اكنون هر شبكه در نقاط مختلف كشور با فركانس‌هاي متفاوتي قابل دريافت است كه همين امر موجب مي‌شود كه شنوندگان با سفر يا تغيير محل سكونت براي يافتن فركانس شبكه‌ي مورد نظر خود دچارسردرگمي شوند.

او درباره‌ي چگونگي اطلاع‌رساني بهتر به مخاطبان درباره‌ي موج و فركانس هر شبكه با توجه به محدويت امكان استفاده صرف از عنصر صدا در راديو گفت: مي‌توان از امكانات موجود در شهرها چون بيلبوردها براي اين كار استفاده كرد. چون باتوجه به تفاوت فركانس‌هاي هر يك از شبكه‌ها در استان‌هاي مختلف، اين كار را از طريق آنتن هر شبكه نمي‌توان انجام داد و حداكثر مي‌توان فركانس قابل دريافت در تهران را اعلام كرد.

معاون صدا در پايان اعلام كرد كه براي پيدا كردن موج‌هاي مختلف با شيوه‌ي اعلام غير مرسوم(تنها از سوي گوينده شبكه)، بايد سيستم ديگري در نرم‌افزار‌هاي گيرنده و فرستنده تعريف شود كه اين مساله را با معاونت فني درميان خواهند گذاشت.

حسن خجسته كه قائم مقام اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه هم است، اعلام كرد كه به زودي در اجلاس «اي بي يو » در اندونزي شركت خواهد كرد.

انتهاي پيام

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان