منوی اصلی سايت
اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی
استراتژی اثربخش
اجلاس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی در روز چهارشنبه 8 آبان ماه 1387 مطابق آخرین روز شوال 1429 وبرابر

اجلاس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی در روز چهارشنبه 8 آبان ماه 1387 مطابق آخرین روز شوال 1429 وبرابر با 28 نوامبر 2008 آغاز بکار کرد. رادیو قرآن مبتکر برگزاری آن بود. دو اتفاق مهم به سبب این کنفرانس واقع شد. نخست تجلیل از مقام قرآنی حضرت آیت اله العظمی مکارم شیرازی به جهت یک عمر مجاهدت و تعلیم و تفسیر کلام خدا و دوم تشکیل اتحادیه بین المللی رادیو های قرآنی و اسلامی بود.

بعد از ظهر روز پنجشنبه 9 آبان جلسه ای با شرکت تمام میهمانان برای بحث درباره ایجاد اتحادیه تشکیل شد. ابتدا فکر می شد جلسه ساده  وکوتاهی باشد. اما بحث های گوناگون حتی بر سر باید و نباید وجود اتحادیه و یا زمان تشکیل آن صورت گرفت. این مباحث حاکی از رشد و بلوغ سیاسی است که در میان میهمانان که اکثراً مدیران یا نمایندگان مدیران این رادیوها بودند دیده می شد.

هیأت مدیره موقت هفت نفره با بحث و گفتگو و در نهایت رأی گیری انتخاب شدند تا پیش نویس اساسنامه اتحادیه را آماده کند و در نهایت در مجمع عمومی به تصویب اعضاء برساند. این هیأت کار رسمی اش را روز جمعه در جلسه تقدیر از حضرت آیت اله مکارم شیرازی آغاز کرد و روز شنبه جلسه دیگرش را در اطاق رئیس اتحادیه یعنی آقای ضرغامی با حضور دیگر اعضای منتخب از کشورهای عراق، ترکیه، فلسطین، استرالیا تشکیل داد، نماینده آفریقای جنوبی و  سوئد به علت بازگشت به کشورشان  در دومین جلسه حضور نداشتند. آقای محمدزاده مدیر رادیو قرآن و دبیر کنفرانس و اینجانب نیز در جلسه بودیم. در جلسه سه تصمیم مهم اتخاذ شد. ابتدا تهران به عنوان محل دبیرخانه دائمی  تعیین شد و هیأت مدیره فرصت سه ماهه ای را برای تهیه پیش نویس اولیه تعیین کرد که این پیش نویس به اطلاع تمام اعضاء خواهد رسید تا پس از کسب نظرات آن ها پیش نویس نهایی برای ارائه به مجمع عمومی تهیه شود که همه این اتفاقات در کمتر از یک سال باید صورت گیرد.

شروع اتحایه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی بسیار جدی و امیدوارانه بود. این اتحادیه در اولین مباحث میان اعضایش معلوم بود چندکارکرد از آن انتظار است.

1- شناخت فعالان این حوزه در سطح بین المللی

2- تبادل نظر و تجربه، زیرا حوزه های فعالیت متفاوت و تجربیات گوناگون است.

3- ارتقاء فعالیت های رادیویی تا حد حرفه ای شدن

3- ارتقاء فعالیت های رادیویی تا حد حرفه ای شدن

4- حمایت از اعضاء در برابر حوادث و فشارهای گوناگون خصوصاً فشارهای سیاسی

5 کمک به توسعه این رادیوها در اقصی نقاط عالم

درمباحث روز پنجشنبه دو موضوع لابلای اظهار نظرهای اعضاء وجود داشت که می تواند جزء مبانی و اصول اتحادیه قرارگیرد. چکیده آن دو  را می توان چنین نوشت:

الف: وظیفه این رادیوهای دفاع از مرزهای اسلام در برابر هجوم بیگانگان به آن است.

ب: کارکرد این رادیوها باید موجب تقویت وحدت در دنیای اسلام شود.

اگر چه بسیار زود است که درباره این اتحادیه اظهار نظر شود اما آغاز بسیار جدی و منظم آن حاکی از سازمانی مستحکم در آینده خواهد بود. با اطمینان می گویم در آینده از این اتحادیه زیاد خواهید شنید آن گاه جای خالی امروز آن را در سپهر رسانه خالی تر خواهید یافت.

همکاران رادیو قرآن باید همواره احساس سرافرازی کنند زیرا این اتحادیه محصول تلاش هوشمندانه آن ها است.

رادیو نیز می تواند به استراتژی پروازش که یکی از 1+11 استراتژی های اعلام شده است، ببالد که این چنین کارآمد و اثربخش است.

 

                         

 

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان