منوی اصلی سايت
معاون صدا: همزمان با گسترش شبكه‌ها «نمايش‌هاي راديو» را هم توسعه مي‌دهيم *آمادگي راديو نمايش براي پخش سريال‌هاي مردم پسند*

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

راديو نمايش امسال براي گسترش هنرهاي نمايشي صدا چه در زمينه قالب‌هاي نمايشي و چه در حوزه‌هاي نظري در مركز هنر هاي نمايشي صدا راه اندازي خواهد شد.

 

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دكتر حسن خجسته معاون صدا در جمع مديران و سردبيران مركز هنر هاي نمايشي راديو گفت: نمايش راديويي ظرفيت هاي پنهاني دارد، كه تاكنون از آن استفاده نشده است. به عنوان مثال تلويزيون براي طرح خيلي از مفاهيم ديني دستش بسته است چون نمي تواند آن ها را به تصوير بكشد، اما ما مي‌توانيم در راديو آن‌ها را بيان كنيم. مثل نمايش‌هايي كه در مناسبت هاي مذهبي توليد مي شوند. به همين دليل ما قصد داريم به موازات توسعه راديو در بخش هاي مختلف و از جمله گسترش شبكه‌ها، نمايش راديويي را هم توسعه دهيم.

معاون صدا تاكيد كرد: ما نياز داريم كه نمايش هاي راديويي را تئوريزه كنيم و در حوزه‌هاي نظري نيز ظرفيت‌هاي خود را بالا ببريم. منابع مكتوب موجود فقط درباره تئاتر است و حتي در منابع مكتوب دنيا هم درباره نمايش راديويي منبع بااهميتي وجود ندارد، ولي ما براي اين كه بتوانيم در حوزه‌هاي دانشگاهي ورود پيدا كنيم، تجربه‌هاي پيشكسوتان عرصه نمايش راديو به شكل كتاب منتشر خواهيم كرد. راديو در زمينه هاي ديگر هم از همين طريق به دانشگاه وارد شد و الان كتاب‌هايي كه مركز پژوهش هاي راديو چاپ كرده است كتاب‌هاي دانشگاهي هستند.

او در پايان گفت: همكاران من در مركز هنرهاي نمايشي راديو فعاليت‌هايي را شروع كرده‌اند كه حتي اگر حتي اگر 20 درصد اين مدل جديد را بتوانيم تا سال آينده عملي كنيم اتفاق بزرگي را سازمان داده‌ايم.

 

به گزارش ايسنا، در اين نشست شهرام گيل آبادي نيز كه از ابتداي خرداد ماه با حكم معاون صدا مديريت مركز هنرهاي نمايشي راديو را بر عهده گرفته است ضمن ارائه گزارشي از فعاليت خود و همكارانش براي ايجاد تغييرات بنيادين در مركز هنر هاي نمايشي راديو تصريح كرد: ما آمادگي داريم كه با راه اندازي شبكه نمايش سريال هاي مردم پسند راديويي را نيز به روي آنتن ببريم.

وي ساخت نمايش هاي چند قسمتي از جمله سريال حضرت امام (ره)، زندگي علامه طباطبايي و مرحوم بهلول را به عنوان ديگر فعاليت‌هاي پيش روي مركز هنرهاي نمايشي راديو بر شمرد.

 

انتهاي پيام

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان