منوی اصلی سايت
پنجمین همایش پیرغلامان برگزار شد
پنجمین دوره تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) در جماران برگزار شد.

چهارشنبه۸ اسفند ۱۳۸۶

پنجمین دوره تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) در جماران برگزار شد. پنجمین دوره تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) امروز با حضور حسن خجسته معاون صدا، شهرام گیل‌آبادی دبیر این همایش و مدیر رادیو جوان، محمد نوریان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مداحان در حسینیه جماران برگزار شد.
بنابراین گزارش در این مراسم حسن خجسته گفت: حضرت رسول (ص) فرموده: حلاوتی از كربلا در سینه شیعیان است كه همه چیز را كنار می زند.
وی خطاب به پیرغلامان حاضر در مراسم گفت: ما شیعیان از طریق شما به آسمان وصل می شویم.
وی اظهار داشت: این مجلس حتما موردتوجه است. شما نسلی بوده اید كه خداوند به خانواده‌هایتان موهبت اعطا كرده است. شما افرادی هستید كه برای خدمت در این راه انتخاب شده اید.
خجسته در ادامه خطاب به شنوندگان رادیو جوان كه این مراسم به طور مستقیم از آن پخش می شد، نیز گفت: شنوندگانی كه در حال حاضر صدای مرا می شنوید به این مجلس متوسل شوید. این مجلس شفا دهنده و مشكل گشاست.
وی در ادامه به فلسفه برگزاری این همایش اشاره كرد و گفت: این كار توسط شهرام گیل‌آبادی آغاز شد و دلیل آن این است كه شما بدانید این گونه مراسم آیین داری می‌خواهد و شیوه و روش خود را می طلبد. هركس كه صدایش را بلند كرد معلوم نیست نوكری اش پذیرفته شود.
وی تصریح كرد: همه افتخار من این است كه از دوران كودكی نفسم به نفس شما گره خورده است. ما در دوره ای هستیم كه هم خنجر شمر تیز شده و هم مكر عمر و عاص فراوان شده است. به نظر من امروز روحانیت است كه راه را روشن می كند بسیاری از جنجالها در دنیا می خواهند روحانیت را حذف كنند. در حالی كه شما راه حقیقی را نشان می دهید.
وی ادامه داد: شما با مكر عمر و عاص در دنیای امروز هم رو به رو هستید این مكر نه تنها منجر به خانه نشین شدن علی (ع) شد بلكه بلاهای بسیاری آورد و هنوز هم با مشكل های دیگر ادامه دارد.
در این مراسم همچنین شهرام گیل‌آبادی دبیر همایش گفت: به لطف خداوند و با یاری بندگان عاشق او توفیقی یافتیم كه پنج دوره تجلیل از غلامان عاشورایی را برگزار كنیم و گامی هرچند كوچك برای تجلیل از حنجره‌های عاشورایی و اشاعه فرهنگ حسینی برداریم.
وی افزود: در پنج دوره از این مراسم افزون بر ۹۰ نفر از پیرغلامان عاشورایی در حسینیه جماران تجلیل به عمل آمد. اكنون كه پنجمین دوره از تجلیل از پیرغلامان، این چهره های ماندگار جنت در حال برگزاری است به مدد خبرگان این مراسم مشخصات ۶۰۰ پیر غلام اهل بیت در چندین نشست مورد بررسی قرار گرفت و امروز از ۱۵ پیر غلام از سراسر كشور تجلیل به عمل آمد.
وی تصریح كرد: این كار سترگ با پایمردی و همت و پشتیبانی عزیزانی برگزار شد كه خود از عاشقان و دلباختگان مكتب حسینی هستند. عزیزانی همچون مهندس عزت الله ضرغامی، دكتر حسن خجسته، دكتر محمدباقر قالیباف، احمد نوریان كه بنده سپاسگذار پایمردی این بزرگان هستم. اما بر خود لازم می دانم از اعضای خبرگان تجلیل از پیرغلامان اهل بیت، حجت الاسلام سیدقاسم شجاعی، حاج علی آهی، حاج سیدمحمد موسوی سجادی، حاج علی انسانی، حاج غلامرضا سازگار، حاج محمد بازوبند، تقدیر و تشكر كنم.
وی در پایان از همكاران خود در شبكه رادیوی جوان صدای جمهوری اسلامی ایران، سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاونت سیاسی صدا و سیما ، بنیاد دعبل، سازمان فرهنگی هنری تهران، معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، خبرنگاران خبرگزاریها و جراید تشكر كرد.
در این مراسم كه قرار بود سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز حضور داشته باشد، علی انسانی، محمد موسوی و مشكینی به اجرای مداحی در رثای سالار شهیدان پرداختند.
در ادامه این مراسم از ۱۳ تن از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ا هدای لوح تقدیر و تندیس ویژه به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:
حاج ابوالقاسم شیخی از استان تهران
حاج محمداسماعیل خدامی از استان تهران
حاج احمد اكبری از استان تهران
حاج علی بهاری از استان تهران
حاج علی مقدم از استان تهران
حاج رضا مهاجرانی از استان تهران
حاج حسین زارع از استان تهران
حاج جواد متشرع ملك از استان تهران
حاج محمد حسین زیانی از استان گلستان
حاج احمد صومی از استان گیلان
حاج محمد فطرس از استان لرستان
حاج جعفر عباسی از استان مركزی
حاج محمدعلی نقدی از استان زنجان
حاج غلامعلی عسگری از استان مشهد
حاج حسن افلاكیان از استان همدان

منبع: http://www.aftab.ir/news/2008/feb/27/c7c1204124419_religion_religion.php

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان