منوی اصلی سايت
اسرار مگوي حسن خجسته در نخستين مصاحبه‌اش پس از پذيرش سمت جديد؛
«معاونت برنامه‌ريزي و نظارت صداوسيما همه چيز است چون فعلا آن جا هستم»

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

 

دكتر حسن خجسته كه چند روزي است با پذيرفتن استعفايش در سمت معاونت صدا، به عنوان معاون جديد عزت الله ضرغامي در بخش برنامه‌ريزي و نظارت شناخته مي‌شود، در نخستين مصاحبه‌اش پس از پذيرفتن سمت جديد، همانند گذشته پاسخ به پرسش‌ها را با ذكر مثال و خاطره همراه كرد؛ او باز هم از علاقه‌ي شديدش به راديو گفت و وقتي از او درباره امكان تغيير بودجه‌ي راديو پرسش شد، پاسخ به آن را از «اسرار مگوي رسانه ملي» دانست.

دكتر حسن خجسته كه مدت 10 سال در سمت معاون صدا مشغول به كار بود و 17 سال از عمرش را در مشاغل مختلف راديويي گذراند، در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ي اين كه كه با توجه به شناختي كه از راديو دارد، آيا در سمت معاونت برنامه‌ريزي و نظارت براي بهبود بودجه راديو اقدامي مي‌كند؟ گفت: «پاسخ به اين پرسش از اسرار مگوست؛ همان گونه كه ميزان علاقه‌ي‌ من به شبكه‌ها و برنامه‌هاي راديويي ناگفتني است.»

حسن خجسته هم‌چنين در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) براي تكميل صحبت‌هايش درباره‌ي اين پرسش، به يادآوري خاطره‌اي پرداخت وگفت: وقتي در برنامه‌هاي راديويي هرشبكه‌اي شركت مي‌كردم، برنامه‌سازان مي‌خواستند از من اقرار بگيرند كه كدام شبكه را بيشتر مي‌شنوم و از من مي‌پرسيدند كه كدام برنامه و شبكه را بيشتر گوش مي‌دهي؛ من مي‌گفتم همه‌ي برنامه‌ها و شبكه‌ها؛ زماني كه با اصرار آنها مواجه مي‌شدم به برنامه‌سازان مي‌گفتم كه نمي‌توانيد از من اقرار بگيريد كه كدام شبكه را بيشتر گوش مي‌دهم چون جزو اسرار مگوست.

او درباره‌ي چگونگي تداوم دستاورد‌هاي مثبت راديو اظهار كرد: اين دستاورد‌ها كار من نبود بلكه درباطن بچه‌هاي راديو وجود دارد.

معاون سابق صدا اضافه كرد: دانش چند شكل دارد. مي‌توان خواند، شنيد و ديد؛ دانش ضمني است يعني اين‌گونه دانش در سينه‌ي طرف است و خودش نيز متوجه آن نيست. اين‌گونه دانش بايد از سينه‌ بيرون بيايد. بدين ‌ترتيب بخشي از دانش و تجربه‌ من عيني و بخش ديگر آن ضمني است. بسياري از دانش عيني خود را به مقاله تبديل كرده‌ام. بسياري از آنها باقيمانده است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت صداوسيما در ادامه گفت: دانش ضمني بايد در گفت‌وگو‌ها عيني شود. به‌عنوان مثال اگر از يك گوينده باتجربه بخواهيم كه تجربه‌هاي خود را دراختيار قرار دهد، ممكن است حرف‌هاي او در سه‌دقيقه تمام شود، اما اگر شروع به خاطره‌گويي كند، ناخودآگاه مهم‌ترين تجربه‌هاي زندگي خود را انتقال مي‌دهد.

او تاكيد كرد: تبديل اين دانش‌ها به فرهنگ سازماني مهم است چرا كه دراين صورت پايداري و عمر آن افزايش مي‌يابد. من نمي‌دانم كه آيا توانسته‌ام دانش خود را تبديل فرهنگ‌ سازماني كنم يا نه؟ البته دراين زمينه تلاش كردم اما نمي‌دانم موفق بوده‌ام يا نه؟ ميزان موفق‌بودن يا نوبدن من در اين زمينه بعدها مشخص مي‌شود.

خجسته در پايان در پاسخ به اين پرسش كه پيش از گفته‌ايد به نظر شما راديو آخرت و تلويزيون، دنياست، آيا معاونت برنامه‌ريزي برزخ است؟ گفت: من بايد اسمي براي آن جعل كنم. چند روز پيش به شوخي مي‌گفتم با بررسي‌هايي كه انجام داده‌ام به اين نتيجه رسيده‌ام كه معاونت برنامه‌ريزي مهم‌ترين بخش سازمان صدا‌وسيماست، چون اگر اين معاونت نبود، سازمان به‌وجود نمي‌آمد. بنابراين معاونت برنامه‌ريزي و نظارت همه چيز است چون فعلا آن جا هستم.

انتهاي پيام

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان