منوی اصلی سايت
حميدرضا خزايي: دوران معاونت دكتر خجسته عصر طلايي راديوست
اميدواريم محمدحسين صوفي از تجربيات داخل راديو استفاده كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

 

حميدرضا خزايي گفت: دكتر خجسته، مديريت بسيار ارزشمند و نوانديشي را با تلاش و علاقه‌اي كه به راديو داشت، ايجاد كرد.

وي كه در زمان معاونت دكتر حسن خجسته در صداي جمهوري اسلامي ايران به عنوان قائم مقام وي فعاليت مي‌كرد، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا درباره وجوه مديريتي دكتر خجسته خاطرنشان كرد: صداي جمهوري اسلامي ايران در دوران مديريت دكتر خجسته راديو توفيق يافت كه يكي از درخشان‌ترين دوران عمر خود را سپري كند و از اين دوران مي‌توان به عنوان عصر طلايي راديو ياد كرد. در اين دوران ما شاهد توفيقات زيادي در مسير كمي و كيفي برنامه‌هاي راديويي هستيم و هم‌اكنون راديو مستعد جهشي متناسب با آغاز دهه چهارم انقلاب است. چراكه زير ساخت‌هاي آن در دوران مديريت آقاي خجسته فراهم شده است.

قائم مقام صدا يادآور شد: در زمان مديريت ايشان راديو با نبود تصوير تلاش كرد خودش را در بين مردم جا بيندازد و نكات خوبي را به مسوولان گوشزد كند.

خزايي ايجاد و گسترش شبكه‌هاي جديد و تخصصي را از دستاوردهاي مديريتي دكتر خجسته برشمرد و گفت: درحال حاضر تعداد شبكه‌هاي راديويي به 16 شبكه رسيده است و شبكه‌هاي عمومي، تخصصي و اختصاصي، متناسب با نوع ذائقه مخاطب در راديو تأسيس وراه‌اندازي شده است.

وي نگاه نو به مخاطب و افزايش آمار مخاطبان را از ديگر ويژگي‌هاي مديريتي دكتر خجسته برشمرد.

خزايي گفت: حفظ مخاطب قديم و جذب مخاطب جديد و تقويت و حمايت از برنامه‌هاي مستند و گفت‌وگومحور، توجه ويژه به موضوع آموزش پرسنل و جهش بالايي كه در اين دوران به دست آورديم دستاوردهايي است كه در دوران مديريت حسن خجسته به دست آمده است و باعث شده است سطح دانش برنامه‌سازان بالا برود.

قائم مقام دكتر خجسته طرح و گسترش كرسي‌هاي نظريه‌پردازي در مراكز علمي و استقبال از نقدهاي منصفانه، ايجاد هويت جمعي و بستگي عمومي در راديو را از ديگر ويژگي‌هاي مديريتي معاون سابق صدا برشمرد.

حميدرضا خزايي سپس در گفت‌وگو با ايسنا به نگاه ويژه و محكم دكتر خجسته به بخش پژوهش و تحقيقات در برنامه‌ها اشاره كرد و از مطرح‌شدن راديو در مجامع بين‌المللي و حضور در جشنواره‌هاي جهاني ويژه راديو در زمان مديريت وي خبر داد.

او سپس به ويژگي‌ها شخصيتي دكتر خجسته اشاره كرد و افزود: از ويژگي‌هاي ممتاز ايشان در كنار صفات خجسته‌اي چون دينداري و خداترسي مي‌توان به صفاتي چون آزادانديشي و داشتن استقبال رأي و جوانمردي اشاره كرد. ضمن اين‌كه مردمداري، سعه صدر، خيرخواهي و داشتن خلق و خوي خوش و تحول‌خواهي از ويژگي‌هاي ديگر ايشان بود.

وي در پاسخ به پرسش ايسنا درباره پيشنهاداتي كه به معاون جديد سيما دارد، گفت: براي ايشان آرزوي موفقيت مي‌كنيم و اميدواريم همان زيرساخت‌هايي كه دكتر خجسته در دوران مديريت فراهم كردند را ادامه دهند چون مسيري كه انتخاب كردند جواب داد و به نتيجه رسيد اميدواريم با توجه به سياست‌هاي صداوسيما و مصلحت‌هاي جامعه مسير موفقي را انتخاب كنند.

خزايي در پايان گفت: آن‌چه در عملكرد آقاي صوفي شاهد بوديم ايشان مديري پركار و پرتلاش هستند اميدواريم از تجربه دوستان داخل سيستم راديو هم استفاده كنند.

انتهاي پيام

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان