منوی اصلی سايت
تغییرات در صداوسیما ادامه دارد
استعفای خجسته پذیرفته شد.خبر استعفای حسن خجسته رئیس رادیو همان‌طور که پیش‌بینی می‌‌شد تنها ۲۴ ساعت در حد شایعه باقی ماند تا اینکه روز گذشته حمیدرضا خزایی، قائم مقام معاونت صدا اعلام کرد خبر استعفای خجسته كاملا درست است و از سوی ریاست سازمان صدا و سیما نیز پذیرفته شده است.

 

خبر استعفای حسن خجسته رئیس رادیو همان‌طور که پیش‌بینی می‌‌شد تنها ۲۴ ساعت در حد شایعه باقی ماند تا اینکه روز گذشته حمیدرضا خزایی، قائم مقام معاونت صدا اعلام کرد خبر استعفای خجسته كاملا درست است و از سوی ریاست سازمان صدا و سیما نیز پذیرفته شده است. در ادامه خزایی اعلام کرد خجسته در سمت مشاور در صدا و سیما باقی می‌ماند. خبرها حاکی از این است که ضرغامی تصمیم دارد پیش از آغاز دهه فجر تغییرهای عمده‌ای را در سازمان صدا و سیما انجام دهد. راویان این اخبار می‌‌گویند در ادامه این تغییرات قرار است که به زودی مدیران‌کل میانی رادیو و تلویزیون هم جابه‌جا شوند. شایعه دیگر از انتصاب قریب‌الوقوع محمد صوفی در سمت معاونت سیما حکایت می‌ کند. این تغییرها همراه با زمزمه‌های جابه‌جایی ضرغامی از مدیریت سازمان صدا و سیما ادامه دارد. برخی از سایت‌های خبری نیز این اتفاق‌ها را در راستای ادامه مدیریت ۵ ساله بعدی ضرغامی می‌‌دانند. این رسانه‌ها مدعی‌اند که ضرغامی تصمیم دارد سازمان رسانه ملی را از همه‌نظر برای کارهای دقیق و فشرده در دوران انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده تا سازمان در بحث نظارتی و محتوایی چالاک‌تر شود. همه این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌‌دهد که ضرغامی در نخستین ماه‌های آغاز سال ۸۷ اعلام کرده بود که سازمان صدا و سیما در انتظار هیچ تغییر و تحول جدی نخواهد بود.
خزایی دیروز در بخش دیگری از سخنانش در تائید استعفای خجسته گفت: «خجسته در جهت چرخش مدیریت داخلی سازمان استعفا داده‌است. البته آقای خجسته پس از استعفا از سازمان صداوسیما نخواهند رفت و آقای ضرغامی طی امروز و فردا برای پست جدید ایشان كه احتمالا سمت مشاور خواهد بود، تصمیم می‌گیرد. البته به گفته خزایی هنوز جانشین ایشان تعیین نشده است. حسن خجسته در اوایل سال ۷۲ مدیر گروه استان تهران رادیو شد. او تا سال ۷۷ كه دو شبكه تهران و پیام از هم مستقل شدند مدت كوتاهی قائم‌مقام مهاجرانی، معاونت صدا بود و از این سال به پیشنهاد لاریجانی معاونت صدا را بر عهده گرفت. در مدت مدیریت خجسته گام‌های موثر بسیاری در جهت توسعه كیفی و كمی شبكه‌های رادیویی برداشته شد و تا جایی كه او در بین كاركنان رادیو به «پدر رادیو» معروف شد.
● مهدی فرجی باز با حفظ سمت!
تغییرات در سازمان صدا سیما تنها به جابه‌جایی خجسته محدود نشد و روز گذشته اعلام شد که عزت‌الله ضرغامی مدیر شبكه دو را با حفظ سمت به ریاست بسیج سازمان صداوسیما منصوب کرد. این انتصاب در مراسمی با حضور معاونان سازمان صدا و سیما انجام شد و در آن از خدمات ۱۳ ساله محمود عاطفی قدردانی به‌عمل آمد و مهدی فرجی با حفظ سمت به‌عنوان رئیس جدید بسیج سازمان صدا و سیما معرفی شد.
● تغییر در رادیو ایران صدا
تغییر بعدی مربوط به شبکه ایران صدا بود که سیدحسین حسینی با صدور حكمی از سوی حمیدرضا صحراگرد، مدیر شبكه اینترنتی ایران صدا شد. سیدحسین حسینی پیش از این مدیر روابط عمومی شبكه رادیویی جوان در دوره‌های مدیریتی شهرام گیل‌آبادی و مسعود احمدی‌افزا بود. همچنین حسینی سردبیری و تهیه‌كنندگی چندین برنامه رادیویی را در پرونده كاری خود دارد. رادیو اینترنتی «ایران صدا» در بهمن ماه سال گذشته افتتاح شد. رسالت این شبكه رادیویی علاوه بر سرگرمی، اضافه كردن دانش مخاطب نیز است. پخش برنامه‌های گفت‌وگو محور، موسیقی، نمایش و سخنرانی از جمله برنامه‌های شبكه ایران صدا به شمار می‌رود. در شبكه ایران صدا هفت سرویس همچون سرویس اجتماعی، فرهنگی، دانش، قرآن، موسیقی و... راه اندازی شده است.

 

منبع : آفتاب

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان