منوی اصلی سايت
رادیو تئاتر
تولد رسانه جدید
در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فجر نمایش های رادیو بخش تازه اضافه شده به این جشنواره

 

                                                 به نام خدا

تولد رسانه جدید
در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فجر نمایش های رادیو بخش تازه اضافه شده به این جشنواره بسیار خوش درخشید. در طول برگزاری جشنواره به مدت یک هفته هنرمندان رادیو در تالار انتظامی خانه هنرمندان چند نمایش برگزار کردند. این نمایش ها دارای چند ویژگی خاص بودند:
1- متن برای یک نمایش رادیویی نوشته  یا تنظیم شده بود. بنابر این تمام ضرورت های رادیویی که به تجربه دریافت شده در آن لحاظ گردیده است بطوری که برای نمایش در روی صحنه تغییراتی در آن می باید صورت گیرد.
2- نحوه اجرا بر روی صحنه ودر مقابل تماشاگران تقریباً شبیه اجرا در استودیو رادیو بود.
3- هیچ آرایه شکلی مربوط به متن نمایش در بازیگران وجود نداشت. در نمایش هاملت  یا نمایشی که مربوط به دراکولا بود بازیگران با لباس های معمولی و پشت میکروفون و البته رو به تماشاگران آن را اجرا کردند.
4- تفاوت هایی در ظاهر صحنه نسبت به استودیو وجود داشت که در جای خود بسیار مهم والبته بنظر اینجانب تأثیر گزار است که  طرح آن وقت بیشتری نیاز دارد.
آن چه که برای حوزه ارتباطات حائز اهمیت است تولد رسانه جدیدی در سپهر رسانه ای کشور است که فرصت پژوهش و بررسی جدیدی را فراهم کرده است.این رسانه جدید که فعلاً آن را رادیو تئاتر می نامیم رسانه ای است که بخشی از ویژگی های رادیو و بخشی از ویژگی های تئاتر را دارد. هم مزیت "نمایش در حضور" تئاتر را و هم مزیت "تخیل سازی" رادیو ر دارد. انشاءالله قدمش برای رادیو و تئاتر و علاقمندان هنرهای نمایشی که می خواهند آن را فراگیر کنند مبارک است.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان