منوی اصلی سايت
ویژگی های عصرطلایی رادیو و بعد از آن
 

ویژگی های عصر طلایی رادیو

1- اصلی ترین رسانه در سپهر رسانه ای کشور

2- نیاز شدید مردم به کسب اطلاعات از محیط پیرامونی به دلیل اهمیت زیاد رویدادهای انقلاب اسلامی و حوادث جنگ تحمیلی، رادیو در کانون توجه عامه مردم قرارداشت.

3- کارکرد برجسته دیگر انواع رسانه ها به طور کامل بعهده رادیو بود(کارکردهای اطلاع رسانی، آموزشی، تفریح و سرگرمی، و ...) باتوجه به شرایط فوق: کارکرد سه گانه رادیو مورد

تهدید اساسی قرارداشت




شرایط رادیو بعد از عصر طلایی

الف: در سپهر رسانه

1- گسترش و توسعه تلویزیون

2- افزایش حضور  ضبط صوت مخصوصاً در اتومبیل ها به عنوان جدی ترین رقیب رادیو

3- گسترش فعالیت های دیگر رسانه ها از جمله مطبوعات 



ب: در میان مخاطبان

افت رو به تزاید مخاطبان و شنوندگان رادیو براساس نظرسنجی های سازمان صدا و سیما



ج: وضعیت رادیو در سازمان صدا و سیما

1- سازمان به دلایل گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همواره زیر فشار آتار سازمانی تلویزیون بوده، مانند فشار هزینه های سنگین اداره تلویزیون،  انتظارات مردم و مسئولان امور  

مملکتی، فشار انتظارات مخاطبان، وجود رسانه های رقیب بسیار فعال و اثرگذار مانند: ویدئو، سینما، و امروزه شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی.

2- وجود محدودیت منابع سازمانی سبب می شد بخش اعظم توجه مدیران و تصمیم گیران سازمان  مخصوصاً در نحوه بودجه  نویسی و توزیع منابع بیشتر معطوف به تلویزیون باشد.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان