|
|
ویژگی های عصرطلایی رادیو و بعد از آن
ویژگی های عصر طلایی رادیو
1- اصلی ترین رسانه در سپهر رسانه ای کشور
2- نیاز شدید مردم به کسب اطلاعات از محیط پیرامونی به دلیل اهمیت زیاد رویدادهای انقلاب اسلامی و حوادث جنگ تحمیلی، رادیو در کانون توجه عامه مردم قرارداشت.
3- کارکرد برجسته دیگر انواع رسانه ها به طور کامل بعهده رادیو بود(کارکردهای اطلاع رسانی، آموزشی، تفریح و سرگرمی، و ...) باتوجه به شرایط فوق: کارکرد سه گانه رادیو مورد
تهدید اساسی قرارداشت
شرایط رادیو بعد از عصر طلایی
الف: در سپهر رسانه
1- گسترش و توسعه تلویزیون
2- افزایش حضور ضبط صوت مخصوصاً در اتومبیل ها به عنوان جدی ترین رقیب رادیو
3- گسترش فعالیت های دیگر رسانه ها از جمله مطبوعات
ب: در میان مخاطبان
افت رو به تزاید مخاطبان و شنوندگان رادیو براساس نظرسنجی های سازمان صدا و سیما
ج: وضعیت رادیو در سازمان صدا و سیما
1- سازمان به دلایل گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همواره زیر فشار آتار سازمانی تلویزیون بوده، مانند فشار هزینه های سنگین اداره تلویزیون، انتظارات مردم و مسئولان امور
مملکتی، فشار انتظارات مخاطبان، وجود رسانه های رقیب بسیار فعال و اثرگذار مانند: ویدئو، سینما، و امروزه شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی.
2- وجود محدودیت منابع سازمانی سبب می شد بخش اعظم توجه مدیران و تصمیم گیران سازمان مخصوصاً در نحوه بودجه نویسی و توزیع منابع بیشتر معطوف به تلویزیون باشد.
|
|
|
|
|
|
|
|