منوی اصلی سايت
2- شرح مختصر از ویژگی های رسانه ها

ارتباطات انسانی و تحولات آن
1- توسعه  و تکمیل صحبت و زبان بین 90000 تا 35000 سال قبل از میلاد
2- اختراع خط،  شروع 2500 سال قبل از میلاد
3- اختراع چاپ، سال 1465 میلادی
4- شروع چاپ انبوه روزنامه اوائل دهه 1830
5- تلگراف الکتریکی سال 1844
6- پیدایش صنعت سینما حدود سال  1900
7- شروع پخش برنامه های رادیویی دهه 1920 و تلویزیونی اواخر دهه 1940
8- رسانه های نوین در دهه هفتاد آغاز می شود. منظور از تکنولوژی های جدید، تکنولوژی هایی هستند که پس از دهه 1970 میلادی ایجاد شده اند. تکنولوژی اطلاعاتی شامل شبکه های اطلاعاتی کامپیوتری کمیت و کیفیت اطلاعات قابل دسترس را به شیوه ای انقلابی و بی سابقه دگرگون ساخته است. همچنین تکنولوژی ماهواره، موجب ظهور رسانه های الکترونیکی درسطح جهان شده است. تاثیرات انقلابی فیبر نوری و فن آوری ماهواره ای برتحرک انواع اطلاعات و تصاویر، نیل به ابر شاهراه های اطلاعاتی چند رسانه ای جهانگیر را امکان پذیر می سازد. افزایش قدرت رایانه، نرم افزارهای رایانه ای، تحولات در فن آوری ارتباطی به گونه های مختلف، به فشرده شدن جهان کمک کرده اند.

ویژگی ارتباط جمعی
1- وجود افراد حرفه ای
2- وسیله ارتباطی قدرتمند
3- پخش پیام وسیع و گسترده
4- پخش سریع
5- فعالیت پیوسته
6- مخاطبان انبوه و ناهمگون و پراکنده
7- مخاطبان به صورت گزینشی به برنامه ها توجه می کنند
تفاوت های استفاده از وسائل ارتباط جمعی با دیگر ابزارهای ارتباطی
1- از دست دادن دقت ارتباط به جهت نبود بازخورد
2- محدود شدن دامنه تأثیرات پیام به دلیل شرایط مسیر


مقایسه ابعاد گوناگون رسانه ها
1- راست نمایی: در ارائه گستره های یک رویداد بکر، گستره هایی همچون: الف- نمادهای کلامی، ب- نمادهای تصویری ج- رنگ ها، د- صدا، ه- حرکت
2- سرعت ارسال پیام
3- قابل حمل بودن
4- قابلیت بازبینی رسانه، سهولتی که پیام گیرنده با استفاده از آن بتواند برای رفع نیاز خود پیام را به تکرار دریافت کند.
5- گستردگی پوشش رسانه از اطلاعات محیط پیرامونی
6- قابلیت دسترسی رسانه به بازخوردها

ویژگی های انواع رسانه ها

الف: رسانه های چاپی
1- وسعت اخبار
2- دوام اخبار
3- تنوع اخبار

ب: رسانه های الکترونیکی
1- نزدیکی و بی واسطگی
2- تعامل و واکنش دوسویه
3- ابرمتن (HTML) برای پیوند خوانندگان با سایر اطلاعات همان متن
4-  وجود امکانات و ابزارهای متفاوت، وقتی گرافیک های متحرک، نوآهنگ ها، نما آهنگ ها به عکس ها اضافه می شود، روزنامه الکترونیک به رسانه ای جاندار تبدیل می شود.
5- دلخواه کردن ،عمل کردن  به طرز دلخواه مخاطب از طریق پخش شبکه ای و فن آوری، تا افراد مثلاً روزنامه خاص خود را دائر کنند.
6- شخصی شدن،
7- نسل ها و کادرها، ، در غرب روزنامه های الکترونیککادرها و حتی محتوای روزنامه های چاپی را غارت کرده تاند.
8- توزیع افقی بدون سلسله مراتب، در رسانه های الکترونیک و سایبر گیرنده یک مشارکت گر فعال است که مثل فرستنده در توزیع اطلاعات شرکت دارد.

ویژگی رسانه های نوین
1- دیجیتال شدن در تمام عرصه ها
2- همگرایی رسانه های گوناگون
3- جداشدن اینتر نت از ارتباطات جمعی
4- به کارگیری نقش‌های انتشاراتی
5-  درون گرایی  بیشتر نقش مخاطب
6- هم پاشیدگی "نهاد رسانه"
7- کاهش کنترل اجتماعی
معایب و کاستی های رسانه های الکترونیک
1- دستیابی محدود به اینترنت
2-  هزينه استفاده از ايتنرنت
3- هزينه هاي توليد
4- فقدان زير ساخت هاي مخابراتي و فن آوري اطلاعات
5- فقدان قوانين لازم
6- سواد رايانه اي
7- تخصص فني براي عوامل

 

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان