منوی اصلی سايت
به زودي تاريخچه راديو در ايران
رونمايي از دائرة المعارف راديو
امروز يكشنبه 18 اسفندماه در فرهنگسراي رسانه مراسم رونمايي از جلد اول دائرة المعارف راديو برگزار شد. اساتيد محترم

به زودي تاريخچه راديو در ايران

رونمايي از دائرة المعارف راديو

امروز يكشنبه 18 اسفندماه در فرهنگسراي رسانه مراسم رونمايي از جلد اول دائرة المعارف راديو برگزار شد. اساتيد محترم آفاي دكتر فرقاني و خانم دكتر راورد راد و يكي از مترجمان، آقاي دكتر بليغ درباره اين اثر صحبت كردند.

اين كتاب درسال 2004 در سه جلد همزمان در لندن و نيويورك به چاپ رسيده است. اين اثر با همكاري موزه ارتباطات پخش برنامه در شيكاگو و زير نظر كريستوفراسترلينگ  تهيه و تدوين شده است. در اين اثر بيش از 240 استاد و صاحب نظر مقالات را در 670 مدخل نوشته اند. اين مجموعه به موضوعاتي درباره راديو پرداخته اند، از قبيل: تاريخ راديو در عرصه بين المللي، شكل گيري راديو در مناطق مختلف، نقش راديو در توسعه تبليغات، سرگرمي و موسيقي و جايگاه راديو در تكوين ديگر رسانه ها. در پايان هريك بخشي با عنوان " براي مطالعه" دسترسي خواننده را به مجموعه آثار تسهيل مي كند. اين كتاب از سوي انجمن كتابخانه هاي آمريكا به عنوان "كتاب مرجع برگزيده سال" معرفي شده است. جلد اول از"آ" شروع و تا "ان" ادامه دارد. در فهرست پنجاه شش تايي اي كتاب به عناوين جالبي بر مي خوريم مانند: آرم ايستگاه هاي راديويي، آزمون موسيقي، آمريكائيان آفريقايي تبار در راديو، ابتذال و هرزه گويي در راديو. 

جاي يك چنين مجموعه اي در ادبيات فارسي رسانه اي واقعاً خالي بود. در زماني كه دكتر جوادي مديريت پژ‍وهش هاي راديو را به عهده داشت يعني حدود 4 سال قبل آغاز شد و آقاي دكتر كلانتري آن را به اتمام رسانيد.

البته يادآوري اين نكته خالي از لطف نيست كه جلد اول تاريخچه راديو كه به همت خانم كاوه مدير سابق آرشيو راديو نوشته شده آماده چاپ است. بچه هاي راديو ايشان را مي شناسند و بر اتقان و ارزش كارش واقف اند. انشاءالله به زودي مجلدات تاريخ راديو در ايران را خواهيم ديد.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان