منوی اصلی سايت
مدير راديو جوان: شناخت راديوي ايران در جهان از بركات حضور«دكتر خجسته» است
تفكر هدفمند و محتواگراي«محمدحسين صوفي» به راديوي امروز كمك مي‌كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

 

 

مدير راديو جوان از دكتر حسن خجسته به عنوان يكي از معاونان پيشروي سازمان صداوسيما در حوزه برنامه‌سازي ياد كرد و گفت: ايشان فردي بود كه توانست نظريات برنامه‌سازي را با نظريات راديويي تلفيق كند و در زماني كه پيكره تلويزيون به حد اعلاي خود رسيده بود، توانست راديو را احيا كند.

مسعود احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا، درباره وجوه مديريتي دكتر حسن خجسته گفت: آقاي دكتر خجسته به عنوان يكي از قديمي‌ترين معاونان سازمان صداوسيما كه پيش از معاونت، مديريت شبكه، مديريت گروه و برنامه‌سازي در حوزه راديو را تجربه كرده بود، توانست افق‌هاي جديد و نويي را براي راديو به ارمغان آورد.

وي سپس خاطرنشان كرد: راديويي كه در اوايل دهه 70 به نياز و نهايتا ميل مخاطب فكر مي‌كرد، در انتهاي دهه 70 با تئوري‌اي مواجه شد كه مبين و مفسر آن دكتر خجسته بود.

وي از تبيين مثلث ميل، نياز و مصلحت مخاطب به عنوان تئوري‌اي كه در انتهاي دهه 70 راديو با آن مواجه شده ياد كرد و افزود: براساس اين تئوري، راديو مي‌خواست با مخاطبانش بيش از گذشته ارتباط برقرار كند.

اين مدير راديويي احياي ويژگي پرسشگري براي راديو را به احياي راديو در زمان دكتر خجسته منجر دانست و افزود: توجه به نيازهاي اجتماعي و حركت از يك راديوي استاتيك به يك رسانه شنيداري ديناميكي از دستاوردهاي دوران مديريت دكتر خجسته است.

مسعود احمدي سپس ادامه داد: دكتر خجسته در دوران مديريت خود به مقوله آموزش و بازآموزي در حوزه راديو توجه ويژه نشان داد، ما در حوزه راديو با توجه به تعدد و تكثر شبكه‌هايي كه در سپهر رسانه‌اي راديو، ايشان مبدع و بنيان‌گذار آن‌ها بوده به مقوله آموزش نياز داشتيم. بنابراين ايشان توجه و رويكرد جدي به مقوله آموزش نيروها در عصر گذار از آنالوگ به ديجيتال داشت كه يك ضرورت مهم براي برنامه‌سازان بود.

دبير دهمين جشنواره بين‌المللي راديو در اين مصاحبه همچنين به ويژگي دكتر خجسته در ارتباط با توجه‌دادن راديو به عرصه‌هاي بين‌المللي اشاره كرد و گفت: ما در عرضه جشنواره‌هاي بين‌المللي در دوره دكتر خجسته، (به ويژه در 5 سال آخر) شاهد بوديم كه راديو پرنده‌اي بود كه به عبارتي بال‌هاي خود را باز و پرواز خود را در آسمان جهاني آغاز كرد. ما امروز دهمين جشنواره بين‌المللي راديو و دومين اجلاس جهاني صدا را با همكاري ABU و EBN پيش رو داريم. درحال حاضر بيش از 40 كشور در حوزه دهمين جشنواره و دومين اجلاس، براي شركت اعلام آمادگي كرده و برنامه ارسال كرده‌اند. امروز دنياي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك راديوي پرقدرت و پرمخاطب و معتبر در عرصه جهاني شناخته شده است كه از بركات حضور دكتر خجسته در اين عرصه بود.

وي صميميت، محبت و برنامه‌ريزي را ديگر ويژگي‌هاي مديريتي دكتر حسن خجسته برشمرد.

مسعود احمدي درباره انتصاب محمدحسين صوفي به سمت معاونت صدا، خاطرنشان كرد: آقاي صوفي از جمله مديراني هستند كه سال‌ها در عرصه رسانه كار كرده‌اند؛ ايشان مديريت شبكه دو و مديريت صداوسيماي استان همدان را پشت سر گذاشته‌اند كه در آن دوران شبكه راديويي همدان توفيقات بسيار جدي را به دست آورد.

وي ادامه داد: تصور ما اين است كه وجود جناب آقاي صوفي با توجه به تجربيات ارزشمند ايشان در حوزه‌هاي مختلف به ويژه در حوزه برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي سازمان صداوسيما، مي‌تواند به راديويي كه دوران بسط و گسترش خود را تجربه مي‌كند، بسيار كمك كند.

احمدي در پايان خاطرنشان كرد: قطعا تفكر برنامه محور و هدفمند و محتواگري جناب آقاي صوفي مي‌تواند به راديويي كه امروز بال‌هاي خودش را در افق ملي و فراملي باز كرده است، كمك كند.

انتهاي پيام

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان