منوی اصلی سايت
تئوريسين راديو صندلي معاونت صدا را ترك كرد
 
 

 

 

سال هفتاد بود كه مردي از جنس باران به راديو آمد و هزاران ايده و نظر به همراه داشت. آمد تا بگويد راديو مي‏تواند همچون گذشته، همان سال‏هاي جنگ را مي‏گويم، مخاطبان خود را پاي راديو بكشاند و آرامش را به ميان خانواده‏ها بياورد. دكتر حسن خجسته سال 70 به عنوان سردبير و تهيه كننده وارد راديو شد. وي به مدت دو سال ايده‏ها و نظريات خود را در راديو عملي كرد. خجسته طي اين مدت توانست قابليت‏ها و توانمندي‏هاي خود را به عرصه نمايش بگذارد. در سال 72، با قبول سمت مديريت راديو تهران وظايف وي به تناسب سنگين‏تر شد. دكتر خجسته معتقد بود راديو بايد ظرفيت خود را بشناسد و بر اساس آنها براي خودش كاركردهاي بنيادي و نويني را متناسب با دنياي مدرن تعريف كند. مرد باراني در سال 77 معاون صدا سازمان صدا و سيما شد و جهت ارتقاي سطح كيفي و كمي راديو برنامه ريزي كرد.
خجسته دكتراي مديريت استراتژيك دارد و تا به امروز به عنوان يك نظريه پرداز توانسته ايده‏هاي مناسبي را ارائه كند. او را پدر راديو ناميدند، چرا كه از طريق نظريه پردازي توانست راديو را از انزوا خارج كند و به سطح مطلوبي برساند، تا جايي كه اهالي راديو توانستند اجلاس جهاني راديو و جشنواره‏اي مطرح در سطح جهان تحت عنوان جشنواره بين المللي راديو برگزار كنند. تئوريسين مطرح راديو امروز ديگر در ميان ما نيست. مرد باراني ديگر در برابر فشارهاي متحمل شده طاقت نياورد و استعفا داد. استعفاي پدر راديو پس از 10 سال جاي سوال دارد كه چرا پس از يك دهه بايد فضا را به كس ديگري واگذار كند؟ شنيده‏ها حاكي از آن است كه وي به دليل عشق و علاقه به تحقيق و پژوهش استعفا داد، اما اين پاسخ توجيهي بيش نيست. دكتر خجسته طي اين 10 سال به صورت حرفه‏اي كار تحقيق و پژوهش را ادامه مي‏داد. پيش بيني مي‏شود دكترصوفي مدير كل نظارت و ارزشيابي عهده دار اين سمت شود.
حال يك سؤال مطرح مي‏شود كه آيا فردي با نگاه نظارتي مي‏تواند در مقام معاونت صدا قرار بگيرد و علمكردي بالاتر از دكتر خجسته داشته باشد؟
خجسته علاوه بر موارد مذكور، به اقتصاد راديو نيز كمك فراواني كرد. وي با تلاش‏هاي صورت گرفته توانست بودجه راديو را به چند برابرافزايش دهد تا برنامه سازان و عوامل راديو در رفاه كامل به كار خود ادامه دهند. شايسته نيست كه با تمام اين تلاش‏ها به راحتي با استعفاي وي موافقت شود. پدر راديو مي‏تواند بيش از يك دهه با ارائه نظريات مطلوب در عرصه راديو فعاليت كند. تا به امروز بيش از650 نفر با امضاي خود، عدم رضايتشان را از تعويض دكتر خجسته اعلام كرده‏اند. اميدواريم تصميمي معقولانه جهت ارتقاي سطح كمي و كيفي راديو اخذ شود.

 

 

منبع : زرین قلم

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان